söndag 30 september 2012

badhuset...

Ännu en tidig morgon...
Tur det finns kaffe!!

Vi hade en helt fantastisk dag igår. Hela familjen var på badhuset och alla mina barn var så nöjda. Det värmer så gott i hjärtat att göra saker tillsammans!
W är en riktig tokunge när det kommer till vatten, helt orädd och jätte lycklig. Precis som N när han var mindre :)

Mr M kom dit...
Jag hade sagt att vi skulle åka så jag borde förstått det.
Det känns väldigt blandat att se honom med W.
Ibland tänker jag att det kanske inte är hela världen om han dyker upp ibland,
hur ska det skada W?
Jag har kommit så pass långt att jag inte skulle ha ngt problem med att avvisa honom om han skulle vara påverkad, frågan är ju bara hur det skulle påverka W?

Det är så jäkla svårt!!!
Det kanske vore bättre att gå till tingsrätten och förhandla om umgänget, då blir en ordentlig utredning gjord i alla fall.

fredag 28 september 2012

Dag 1...

Det här är den första dagen i resten av mitt liv...
Jag har nya mål att sträva mot.
Jag vill inte ha det så här mer.
Jag vill trivas bättre med mig själv,
bli piggare, gladare och framför allt känna mig starkare.
Idag börjar jag med att gå. Jag behöver gå långt och fort.
Det får vara slut med att äta massa skräp om kvällarna.
Jag måste äta mat på dagarna.

m 78
s 98
l 54

onsdag 26 september 2012

Vad är en pappa...

Tidig morgon;
W står framför TVn och dansar till barnprogrammen. Söta unge!

Mr M vet inte att W skiner upp som en sol när det är Timmy lamm.

Mr M har ingen aning o att W äter gröt på morgonen, att han föredrar havregryn framför pulvergröten.

W älskar att busa han är speciellt killig under hakan, det vet inte Mr M.

När W är nyvaken är han som känsligast, då måste man vara försiktig och extra lyhörd för att han ska bli pigg och glad.
När W badar tycker han jätte mycket om att man skvätter lite vatten på honom, han tycker inte om att bli tvättad runt munnen men att bli insmord efter badet är jätte mysigt.
W är en envis liten kille, charmig som få och nästan alltid glad.
Han kan vinka hejdå och försöker säga tack, titta, tittut och där.
Han går längs möbler och väggar men det går fortare att krypa så än har han inte släppt taget.

Vad vet Mr M om dessa saker...
-Ingenting!

Hur kan man kalla sig pappa när man inte ens känner barnet ifråga!?

Sömn...

Sömn är en bristvara i mitt hem.
Jag funderar på när senast jag kände mig utvilad, tillräckligt länge sedan för att jag inte ska komma ihåg det. W sover ändå bra på nätterna, han somnar i sin egen säng nu :). Jag hämtar honom någon gång under natten men sen sover han bara vidare. Vi går upp tidigt, men det är ganska skönt att starta dagen lugnt. På kvällarna finns det alltid massa saker att ta hand om, därför kommer jag aldrig i säng tillräckligt tidigt.
Jag tänker ofta att jag ska vila på dagen när W sover, men sällan blir det så och när jag väl gör det, blir jag bara ännu tröttare!

Sömn är en lyx avsedd för icke småbarnsföräldrar!

söndag 23 september 2012

Vackra, ovetande lille W...




Mitt vackra, glada, ovetande lilla barn...
Jag ser på dig och tänker att livet är så orättvist.
Jag ser på dig och känner skuld välla över mig.

Du har inte valt det här.
Jag valde ditt liv...
Ett liv utan en av de viktigaste förutsättningarna.

Oftast tänker jag inte på det alls,
det fladdrar förbi bara som ett obehag i magen ibland.
För när jag tänker på att du ska behöva växa upp utan att känna din pappa,
då vill jag bara gråta.

Jag vet ju vad det betyder att inte ha en närvarande pappa...
Jag vet vilka spår det sätter,
hur det formar,
hur det svider!

Hur kunde jag!?
Vart var min medvetenhet då?
Vart fanns mitt förnuft?

Mitt i all sorg, för jag sörjer för din skull, kan jag ändå aldrig ångra att jag gjorde valet. Du är ju det finaste jag har!
Vackra, ovetande lille W...

Jag var säker på att jag kunde,
övertygad om att jag skulle räcka till.
Jag visste att jag skulle göra allt för dig,
och att det på något vis skulle kunna kompensera "hans" frånvaro.

Älskade, vackra lille W;
-Förlåt mig...

Förlåt oxå "honom".
Han förstår inte bättre,
kan inte bättre.
Han är sjuk.
För ingen skulle medvetet och med flit kunna välja bort dig!
Glöm aldrig det!