Det sägs att tiden läker alla sår...
Men djupa sår lämnar ärr efter sig!
Om jag fick drömma mig bort så skulle jag vara rik och kunna ta bort alla ärr med laser. Jag skulle börja om från början och alltid välja den väg där det inte fanns några fallgropar, inga snår. Jag skulle sväva fram och alla människor skulle vilja mig så gott. Allt skulle vara så glatt och fint och vackert. Jag skulle vara helt oförstörd och hel...
Men jag skulle inte vara jag.
Jag skulle inte veta allt det jag vet idag och jag skulle kanske inte kunna känna alla dessa nyanser i kärleken till barnen om jag var så jäkla lycklig.
Vore det ett bättre liv?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar